Florida dag 23 3 mei 2014 Miami en Amsterdam

Na het wakker worden, is het douchen en inpakken. Het is even een grote puinhoop, maar langzaamaan krijgt alles een plekje in de tassen en koffers. Even wegen of ze niet te zwaar zijn en dan kunnen we ontbijten.
We lopen naar Plaza Bistro, een openlucht restaurant. Daar eten we ons laatste ontbijtje in Amerika. Het is behoorlijk warm en de spijkerbroek die ik al heb aangetrokken is niet echt handig gekozen. Gauw terug naar het hotel, de airco in. Als we alle koffers in de auto hebben, checken we om 11:15 uit bij het Cocobelle Resort en rijden naar Miami.
In Miami hebben we nog heel even tijd om wat te winkelen bij Bayside. Terwijl Dianne en ik naar de winkels gaan, blijven Sandor en Robert met de meiden bij het carrousel en een treintje.

Ik koop nog wat leuke kleren voor Carice bij the Gap, we drinken een lekkere smoothie en daarna is het alweer tijd om richting vliegveld te gaan.

We zijn nog niet van de parkeerplaats af of we staan al in de file 🙁 en we hadden het niet heel erg ruim genomen met de tijd, maar gelukkig komen we kort daarna aan bij Alamo om de auto weer in te leveren. Er wordt een rondje om de auto gelopen, sleutel even in het contact gedaan en met een ‘you’re all set’ lopen we met de bagage naar de monorail die ons naar het vliegveld brengt.
Daar brengen we eerst de bagage weg, gelukkig zijn alle koffers binnen de toegestane gewichtslimiet. Daarna gaan we door de handbagage check, eerst worden de paspoorten en boardingpassen gecheckt en daarna leggen we alle spullen op een band. Ook dit verloopt allemaal zonder problemen. Het is wel al gelijk tijd om naar de gate te gaan en na meerdere plaspauzes komen we daar aan. We zijn een van de laatsten die het vliegtuig ingaan. Als we eenmaal zitten, horen we dat we vertraging hebben. Gelukkig maar een half uurtje, dus het valt mee.
We vliegen om 15:30 naar Minneapolis, Minesota. Vlak voor we opstijgen, zien we de regen op de raampjes van het vliegtuig. Een goede dag om te vertrekken 🙂
Na een wat hobbelige, maar verder prima vlucht, landen we om 18:50 lokale tijd in Minneapolis. In Florida is het 19:50. Het is dus etenstijd en we zien dat er op dit grote, maar compacte vliegveld een foodcourt is. Daar halen we voor ieder wat wils. En we zien nog een mooie zonsondergang tijdens het eten. Mooi afscheid van Amerika!
Dianne en ik wilden na het eten nog wat winkelen, even de laatste dollars opmaken, maar om half negen als we net ricting winkels lopen gaat net alles voor onze neus dicht! Jammer! Gelukkig had ik voor het eten nog een mooi zoekboek van Frozen te pakken gekregen!
Onze tweede vlucht heeft ook vertraging en we vertrekken een uurtje later, nu dus om 23:00. We hebben nog even tijd om de meiden te laten spelen bij de playground en daarna gaan we richting de gate. We zien verder haast geen mensen meer op het vliegveld en het blijkt dat onze vlucht de laatste is die vertrekt vandaag, beetje gek hoor, zo’n stil vliegveld.
De tweede vlucht verloopt voorspoedig. Carice valt al voor het opstijgen in slaap en Vivian niet veel later. De dames slapen de hele vlucht, dus dat is fijn!

Amsterdam dag 24 zondag 4 mei 2014

Om 13:30 landen we in Amsterdam op de polderbaan

en een uurtje later staan we buiten met de koffers te wachten op Ed, onze taxichauffeur.

Ik voelde me bij het landen misselijk worden en het heeft even geduurd voordat mijn maag weer tot rust kwam. Wat frisse lucht helpt altijd, dus het is fijn dat in de taxi het raampje een beetje open staat. Op de foto is duidelijk te zien dat de meiden het een beetje gehad hebben en moe zijn.

Rond half vier worden we afgezet bij ons eigen huisje en nemen we afscheid van Dianne, Robert en Vivian.

Thuis doen we wat wasjes en pakken de rest van de spullen uit. Sabine en Cyriel hebben ons uitgenodigd om te komen eten, dus om 17:15 rijden we naar hun toe. Heerlijk nasi gegeten en gezellig bijgekletst over onze vakanties. Nogmaals bedankt voor de uitnodiging S&C, het was gezellig om jullie weer te zien!
Na het eten gaan San en Carice Mickey ophalen. Hij is meteen weer gewend en je merkt niet dat hij 3 1/2 week is weggeweest.
Om 20:45 ligt Carice op bed en zijn alle koffers opgeruimd. Alle souveniers worden op de tafel verzameld en we nemen er een foto van. Het is even tijd om te relaxen. San en ik drinken wat, kijken een aflevering van Criminal Minds en gaan dan ook naar bed.

Binnenkort volgen de statistieken van deze vakantie! ( aantal km gereden, benzinekosten e.d)

Tot de volgende USA-reis!

Groetjes Sandor, Danielle en Carice

5 mei 2014

Your IP Address is:

18.222.115.120

DEBUG: color=
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.