Geelong City

Vandaag begint goed met een strakblauwe hemel. Het was gisteren lekker warm in het zonnetje, maar de nacht was nogal koud. Toch niet echt verwacht dat we in Australie zo veel behoefte zouden hebben aan twee dekbedden op elkaar.

We starten rustig op en Vivian gaat nog even op het springkussen springen. We besluiten dat we hier nog wel een nachtje willen blijven, en gelukkig is dat geen probleem.

Aangezien het een erg mooie dag is, vinden we het leuk om even te gaan zwemmen. Dus omkleden en naar het zwembad. Eerst nog even insmeren en Vivian doet ook dat weer graag zelf.

Het zwembad is niet zo groot, maar wel zo koud. Toch is het erg leuk om met elkaar in het bad gespeeld te hebben met de bal. Vivian vond het geweldig om de bal te gooien zodat papa of mama het ‘diepe’ in moest om deze weer op te halen :).

Als we terug bij de camper zijn voor een lunch staat de zon erg warm en hoog. Weinig schaduw dus. Vivian vindt het ook tijd dat de tuinkabouter die er staat wat te drinken moet hebben.

We hebben al eerder een steuntje van het zonnescherm stukgemaakt waardoor we deze eigenlijk niet meer hebben gebruikt (we zijn erachter gekomen dat het zonnescherm zonder de steuntjes door een zuchtje wind zo over het dak wordt geblazen).
Toch maar uitdraaien, want het is 1) enorm warm en 2) enorm windstil, dus we gokken het erop. En nu lekker lunchen, Vivian in bed leggen en daarna met de benen omhoog lekker relaxen met een boek.

Na Vivian d’r slaapje vertrekken we naar Geelong City centre. Eerst rijden we naar Rippleside Park, een leuk park met een enorme speeltuin. Het idee is dat we de camper daar neerzetten om vervolgens naar het centrum te lopen (ongeveer 500m). Met de camper door een stadscentrum is niet echt een aantrekkelijke activiteit. Vivian spot de speeltuin al direct bij het op de parkeerplaats draaien en is dolenthousiast. We hadden net bedacht dat we misschien toch de camper maar dichterbij het centrum zouden parkeren en het park te laten voor wat het is, maar als Vivian al zo enthousiast is kan je toch niet verder rijden zonder eerst naar de speeltuin te gaan?

Camper dus maar parkeren en met Vivian de speeltuin in. Wat een klimtoestellen, wat een glijbanen, heel leuk voor Vivian (eigenijk voor als ze een tikkie ouder is, maar ze vermaakt zich prima). Dan zien we ook een ijscoman staan en we gaan kijken of we een ijsje kunnen scoren. Het wordt een dubbele regenboogijs. ‘icecream or gelati’ wordt er nog gevraagd. Maar goed dat Robert ‘Gelati’ zei, want achteraf blijkt dat ‘icecream’ een naar bubblegum smakende meerkleurige ijssoort is, waar de ‘gelati’ variant een verzameling van heerlijk (fruitsmaak) schepijs is dat op elkaar wordt gedaan. Hier zitten we dan dus heerlijk van te genieten in de zon.

Dan is het eigenlijk zo warm dat we het bij de speeltuin wel genoeg vinden en stappen we weer in om naar het centrum te gaan. Hier vinden we vrij eenvoudig een parkeerterrein met vrije plaatsen en zoals inmiddels gebruikelijk probeert Robert een parkeerplaats te vinden waar de camper achteruit ingeparkeerd kan worden, waarbij de (ver uitstekende) achterkant het trottoir op kan. Op die manier steken we niet de weg op met de voorkant van de camper. Helaas zijn er veel plekken die of een boom, of een lantaarnpaal hebben. Enige optie is de camper midden op twee parkeerplaatsen te zetten. Het is zondag, er hoeft niet betaald te worden vandaag, dus we wagen het erop. Nu maar hopen dat meneer agent het ook geen probleem vindt (dejavu).

Even langs de kade wandelend spot Robert een watervliegtuig en laat dit aan Vivian zien. ‘Beetje gek,’ zo’n vliegtuig op het water. Vervolgens zijn we bij de carousel en kopen voor Vivian een kaartje. Robert vergezelt haar. Samen met nog een kindje met vader gaat de carousel draaien (hoe komen ze er van rond vraag je je af). Bij elke ronde staat Dianne weer klaar met het fototoestel. Volgens mij kan je aan het aantal foto’s zien hoeveel rondjes ze hebben gedraaid. Het blijkt echter lastiger dan verwacht, want eigenlijk is geen een foto echt goed gelukt.

Dan lopen we verder het centrumpje in. We hebben eigenlijk al het idee dat het niet echt een stad is die je vaker wilt bezoeken. Dan merken we ook nog dat het zo laat op een zondagmiddag niet echt bruisend meer is en besluiten dat het een mooi moment is om vroeg te gaan eten. We schakelen Google local in en vinden nog geen 200m verderop een Indiaas restaurant dat erg lekker eten blijkt te serveren.

Vivian is, zoals we al eerder hebben gemerkt bij Indiase restaurants, niet echt gecharmeerd van de rijstgerechten (maar we blijven het proberen, zeggen ze niet dat je eten 10x moet proberen en dat kinderen het dan lusten?) en eet haar buikje vol met papadums en mangolassi. We hebben nog een zeer milde mango curry besteld maar ook daar hoefde Vivian niets van te hebben. Dan bij de camper nog maar een yoghurtje.

Terug op de camping gaat Vivian nog heel even op het springkussen alvorens ze naar bed gaat. Ze heeft moeite met het vatten van de slaap waardoor ze uiteindelijk pas laat slaapt.