Florida dag 10 20 april 2014 Weeki Wachi Springs State Park en Clearwater

Onze laatste ochtend in de villa is aangebroken. Spullen worden weer ingepakt, eten verdeeld, nog een wasje gedraaid, een laatste potje airhockey in de garage en na het ontbijt en een Paaskadootje voor de meiden gaan we om 10:00 op weg naar onze volgende bestemming. Robert, Dianne en Vivian gaan vandaag voor het laatst naar een Disney Park, Animal Kingdom. Daarna rijden ze door naar St. Pete’s Beach.
Wij gaan op weg naar Weeki Wachi Springs State Park. Na anderhalf uur rijden komen we aan. Het park is niet zo groot en nadat we $13,- p.p. hebben betaald ( kinderen tot 5 jaar zijn gratis) lopen we als eerste naar de animal show. Het is even omschakelen na een week Disney, maar het valt niet tegen. Verschillende inheemse dieren worden getoond, zoals een geelbuik schildpad, een Pinesnake, een Kingsnake en een alligator van 4 1/2 jaar oud, nog een redelijk kleintje dus. Na een aantal leuke weetjes over deze dieren mogen we aan het einde de Pinesnake en de alligator aaien. Ook Carice wil dit graag en is weer een hele ervaring rijker!
We lunchen met uitzicht over Buccaneer Bay en een eekhoorntje houdt goed in de gaten of we niks laten vallen. Er lopen hier ook pauwen rond waarvan er eentje zich behoorlijk uitslooft en zijn prachtige veren laat zien.

Dit park is wereldberoemd vanwege The Underwater Mermaid Show. In de videoclip van Kelly Clarkson komen de mermaids ook voor. In het onderwatertheater krijgen we een versie van The Little Mermaid te zien. Bijzonder hoe de zeemeerminnen de hele tijd onder water blijven en af en toe ademen door een soort tuinslang die in het water ligt.
Als laatste maken we een boottocht over de rivier. Het water is ontzettend helder en we zien een hoop vissen. Onderweg zien we ook schildpadden met gele en rode buikjes en de Anhingavogel, die zijn veren laat opdrogen in een boom. Ook zien we het mos aan de bomen hangen wat zo kenmerkend is voor het zuiden van de US. Het zonnetje laat zich weer wat vaker zien en we voelen de warmte, heerlijk!.
Carice gaat nog even als zeemeermin op de foto en na haar wil ook een man als zeemeermin op de gevoelige plaat worden vastgelegd. Als hij ook nog zijn shirt uittrekt wordt het helemaal een komisch gezicht.

Rond 15:00 rijden we naar ons hotel voor de komende 3 nachten in Clearwater. Het is zo’n anderhalf uur rijden en zonder oponthoud rijden we vlak voor half 5 het parkeerterrein van Hampton Inn op. We krijgen een kamer met uitzicht op het zwembad en palmbomen. Nadat we alle spullen op de kamer hebben gezet nemen we een plons in het zwembad en de wirlpool. We gaan hier gewoon weer verder met bubbelen gelukkig :-).

Het is inmiddels rond 6 uur en we gaan ons omkleden en een restaurantje zoeken. Via Clearwater Beach waar het ontzettend druk is en geen parkeerplaats meer te vinden is, komen we bij Olive Garden terecht. Net als bij Applebee’s heb ik hier een coupon voor een gratis voorgerecht of dessert. We krijgen een tafeltje, maar zitten liever in een booth. Sandor vraagt of dit kan en de manager regelt dit onmiddelijk voor ons. Nadat ons voorgerecht en de pizza van Carice is gekomen komt de manager bij ons aan tafel zitten en verontschuldigt zich dat het wat langer duurt voordat de hoofdgerechten komen. We hadden zelf nog niet echt het idee dat het lang duurde, maar als de manager ons een gratis dessert aanbiedt, slaan we dat natuurlijk niet af. We kiezen voor de Cheesecake en Lemon cream cake. We hebben hier echt heerlijk gegeten, ik denk wel het lekkerst tot nu toe van de restaurants waar we geweest zijn. En met een gratis voorgerecht en nagerecht is het natuurlijk helemaal leuk uit eten gaan 🙂
Het is al half 9 en tijd om naar huis te gaan en Carice naar bed te brengen. Ze ligt in een megagrootbed en is zo vertrokken. Terwijl ik begonnen ben aan dit verslag, val ik ook bijna in slaap. Tot morgen!

Your IP Address is:

3.145.151.141

DEBUG: color=
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.