Florida dag 12 22 april 2014 Dolfijnen en Honeymoon Island

De dag begint met een heerlijk zonnetje als we gaan ontbijten in ons hotel. We kunnen onze eigen wafels maken wat San al uitgebreid heeft gedaan.
Het plan is om vandaag naar Clearwater Beach te gaan. Rond 10:15 zitten we in de auto. Ook nu is het al behoorlijk druk met parkeren, maar we vinden een plekje.

Het is maar voor max. één uur, maar dat zien we later wel. Eerst lopen we langs de haven op zoek naar de Seascreamer. Een knalgele speedboot, volgens eigen zeggen de grootste speedboot ter wereld, waarmee we om 12:00 een tocht gaan maken over de Golf van Mexico.

Met een beetje geluk zien we dolfijnen, die naar het schijnt houden van de golven die de speedboot maakt en achter de boot aanspringen.
Voordat het zover is, het is nu 10:45, gaan we eerst het strand en Pier 60 verkennen hier op Clearwater Beach. Het strand is als poedersuiker zo fijn en wit, heerlijk aan je voeten!

Er wordt een grote en hoge waterslide opgezet, die Carice graag wilt doen. Ze moet nog even geduld hebben, want het is nog dicht. We vermaken ons op het strand met schelpen zoeken en stenen in de zee gooien. Carice heeft een hoop lol met het water proberen te ontwijken.

Om 11:45 gaan we naar de opstapplaats van de Seascreamer en met een niet zo’n volle boot varen we eerst rustig en later een stuk sneller de baai uit naar open water. Het eerste half uur gebeurt er wat dolfijnen betreft niks, maar het is wel heerlijk zo op het water. Het is nog wel steeds bewolkt, maar de temperatuur is prima.
Ineens zie ik een vin uit het water komen en ja hoor, drie dolfijnen zwemmen vlak bij de boot. De kapitein vaart voorzichtig met ze mee. Foto’s maken is heel lastig, aangezien je niet weet waar ze boven komen. Dit zijn Atlanic bottlenose dolphins wordt ons verteld.
Dan gooit de kapitein het gas erop en nu is het afwachten of de dolfijnen zin hebben om te spelen in de golven die de boot maakt. We hebben geluk! Het is echt een geweldig gezicht hoe ze links en rechts achter de boot steeds hun kunsten vertonen. Nu lukt het prima om foto’s te maken, aangezien ze steeds ongeveer op de zelfde plek door de golven springen. Echt super om dit te zien!

Na ruim een uur zijn we weer terug in de haven en een hele ervaring rijker! Het is tijd om te lunchen en we eten een broodje bij de Subway.

Daarna wil Carice heel graag terug naar het strand, prima idee. Daar aangekomen zien we de waterslide die nu open is. Carice twijfelt geen moment en gaat zelf naar boven om er in razende vaart aan de andere kant af te glijden. Dapper hoor!

Na een tijdje op dit strand te zijn geweest, wil ik ook graag nog naar een ander strand. Eentje waar het minder druk is. Ik heb over Caladesi Island en Honeymoon Island gelezen en daar gaan we naar toe. Ongerepte stranden, zonder bebouwing en ook veel rustiger. Caladesi Island is niet met de auto te bereiken, daar kan je alleen komen met de ferry vanaf Honeymoon Island. Aangezien de laatste ferry om 16:00 gaat zijn we daar te laat voor. Honeymoon Island State Park is wel met de auto te bereiken en nadat we de fee van $8,- hebben betaald rijden we het eiland rond op zoek naar een strand waar we nog een uurtje gaan doorbrengen. Onderweg komen we nog een schildpad tegen langs de weg, die geduldig wacht tot ik een foto van hem heb gemaakt.

We rijden naar Main Beach wat echt prachtig is. Weer spierwit, fijn zand en het zonnetje dat na de lunch is gaan schijnen doet goed z’n best. Wat een heerlijk plekje hier.

We zoeken mooie schelpen en Carice gooit alle stenen die ze vindt weer met een grote boog de zee in. Rond 17:45 pakken we weer in en rijden naar Frenchy’s Outpost bar & grill, die we op de weg hier naartoe hebben gezien. Het zit helemaal vol, maar we hoeven maar 10 min. te wachten en we krijgen een leuk plekje buiten op het terras, waar live-muziek wordt gemaakt.

Nadat we hier lekker gegeten hebben, rijden we terug naar het hotel. Even lekker douchen om al het zand af te spoelen en dan gaat Carice lekker slapen. Het lukt maar niet om haar voor half 9 in bed te hebben. Morgen weer een poging 🙂
San gaat nog even de auto voltanken, zodat we dat morgen niet hoeven te doen en shopt gelijk even een gamemuis voor zichzelf bij de Best Buy.
Morgen op weg naar Fort Myers!

Your IP Address is:

3.22.51.241

DEBUG: color=
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.