Florida dag 17 27 april 2014 Naples Pier, Big Cypress National Preserve en Everglades

De pier van Naples staat als eerste op het programma vandaag. We parkeren de auto en betalen voor een half uurtje. De lucht is helemaal blauw en het zonnetje schijnt lekker. Dat in combinatie met een wit strand, blauwe zee en groene palmbomen en het plaatje is compleet. Maar het kan nog beter! We zijn nog geen 5 minuten op de pier als we de eerste dolfijnen spotten. Echt vlak naast de pier komen ze om de paar seconden boven water. Geweldig om te zien! We zien ook een dolfijn die met een vis aan het spelen is, hij zwemt op zijn rug en gooit de vis in de lucht om ‘m daarna weer in zijn bek te vangen. Bye bye Seaworld, this is the real world! 🙂
En als we vinden dat onze dag helemaal niet meer stuk kan na het zien van dolfijnen, een eagle en pelikanen, zien we twee manatee’s langs de pier zwemmen richting strand. Het is een moeder met baby en we lopen een heel stuk met ze mee terug richting het strand. Als het redelijk ondiep begint te worden buigen ze af en zwemmen onder de pier door evenwijdig aan het strand. Een nietsvermoedende zwemmer zwemt zo’n 15 meter van de manatee’s. Dit is echt het hoogtepunt van de vakantie om deze bijzondere dieren te zien!
Sowieso is dit één van de leuksted ingen van een vakantie, wildlife spotten én proberen de mooiste foto’s ervan te maken.
We kopen een ijsje, die in dit warme weer ter plekke smelt en het is een race tegen de klok om het op tijd op te eten. Maar dat maakt allemaal niet uit, het is al de perfecte dag en het is nog geen 11 uur ‘s ochtends 🙂
We rijden nu rechtstreeks naar het Big Cypress Preserve, wat veel mensen al aanzien voor the Everglades NP. Eerste stoppen we even bij het Visitor’s center voor een kaart van de omgeving en een plaspauze. We komen daarna eerst langs het kleinste postkantoor van de US. Helaas is het op zondag gesloten, maar we maken even een fotootje.
Als we de looproad opdraaien is het inmiddels tegen half 1. Dit is een onverharde weg van 24 mile waar volgens velen heel veel wildlife te zien is en volgens de ranger uit het VC ook een van de mooiste gedeeltes van het Big Cypress Preserve.
Twee uur lang rijden we langzaam en stoppen we regelmatig om de vele alligators, vogels en schildpadden te zien. Buiten lopen is best een uitdaging door alle vliegende beestjes die behoorlijk van formaat zijn. Maar als je een mooie close-up wilt, zal het toch moeten.
Om half drie zijn we bij Shark Valley en betalen de $10,- entree voor The Everglades NP. Hier ontmoeten we na een week apart gereisd te hebben, Robert, Dianne en Vivian. We besluiten de tramtour niet te doen. Deze zou om 15:00 vertrekken en duurt twee uur. We hebben al een hoop wildlife gezien en het is ook behoorlijk warm buiten, zo’n 32 graden.
We lopen wel een korte route waar we baby-alligators zien, volwassen alligators en schildpadden.
Om16:00 rijden we naar Florida City waar we overnachten in de Travelodge. De ontvangst is anders dan we tot nu toe gewend zijn. We krijgen te horen dat we met onze hotelsleutel korting krijgen bij verschillende winkels en restaurants. Ook krijgen we popcorn en lekkere oatmeal raisin cookies. Leuk hoor zo inchecken 🙂
We hebben twee kamers naast elkaar en als we snel de koffers in de kamers hebben gezet, gaan we met z’n allen zwemmen. We hebben het eerste kwartier het zwembad voor ons alleen met als extra gast een grote kleurige sprinkhaan die erge dorst heeft en steeds uit het zwembad probeert te drinken. Door het klotsende water valt ie meerdere keren in het water, maar dat weerhoudt hem er niet van het stug weer te proberen.
Carice wordt steeds meer een waterratje en vandaag maakt ze een salto en plonst in het water. Het water is verwarmd, dus het is heerlijk bijkomen van deze dag.
Vlakbij het hotel zit restaurant The Cracker Barrel. Als we aankomen zien we allemaal schommelstoelen voor het restaurant staan. Grote en kleine kinderschommelstoelen, maar ook tweepersoonsstoelen. Ze worden even getest door de meiden en daarna gaan we naar binnen. In plaats van een restaurant stappen we een old country store binnen. Allemaal leuke, typisch Amerikaanse spulletjes, ouderwets speelgoed, Yankee Candle kaarsen, kleding enz.enz. Naast deze winkel zit het restaurant en we krijgen na even wachten een tafel voor 6. Het blijkt helemaal niet duur te zijn hier en als we het eten op tafel hebben gekregen smaakt het ook nog eens heerlijk. We zijn per gezin €27,- kwijt incl. drinken en tip! Dat is nog eens leuk uit eten gaan. Maar in de winkel wordt het voordeel wat we hebben redelijk teniet gedaan 🙂 Een USA T-shirt, een USA-tas, een Yankee Candle car freshener en Jelly Beans met Snapple smaak ( mijn favoriete drankje hier in de US, Snapple Peach) gaan mee naar Nederland.
Weer terug bij het hotel gaan de meiden gelijk naar bed en gaan we voor de kamers even bijkletsen onder een tikihutje. Er wordt lekkere koffie bij de Starbucks gehaald en we eten de cheesecake op die nog over was van gisteren. Dat “even” wordt toch wat langer en rond half twaalf zoeken we ons bed maar eens op. Het zijn lekker grote bedden en ze liggen heerlijk. Wat zullen wij lekker slapen!

Your IP Address is:

54.224.90.25

DEBUG: color=
This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.