Foto’s toegevoegd

Volg je onze blog? Heb je de foto’s gemist?

We hebben aan veel posts nu wat fotootjes toegevoegd. Loop dus nogmaals door de posts om te zien wat we hebben toegevoegd.

Dank allen voor jullie leuke reacties, dat maakt het extra leuk om de verhaaltjes te schrijven

Vlucht naar Sydney

Vandaag stond in het teken van de vlucht naar Sydney. Om 6:30 stonden we al op en moesten voor 7:30 alles gereed hebben omdat we dan opgepikt werden door de shuttle.

Op het vliegveld moest de bagage ingecheckt worden en waar we in Amsterdam allemaal netjes op of iets onder de 20 kg per persoon zaten, zaten we nu ineens  in totaal 15 kilo hieroverheen. Blij dat Robert gisteren bij Jetstar al 10 kilo extra had geboekt, waardoor we nu slechts 5 kilo uit de bagage, in de handbagage moesten wegstoppen. Dit was een gedoe, maar uiteindelijk was het gelukt. Waar de extra kilo’s nou in zijn gaan zitten is vooralsnog een raadsel.

Bij security nog snel even een liter appelsap en een halve liter water weggewerkt, en wat yoghurtjes opgegeten, zodat 1) we geen vloeistoffen meer bij ons hebben en 2) onze magen gevuld zijn :-). Snel door de security, want we hebben niet zoveel tijd meer. Het ging vervolgens allemaal zo snel dat we niet meer de tijd hebben gehad om ons te vervelen of te shoppen.

In het vliegtuig zit voor ons een jongetje van Vivians leeftijd. Na weer even voorzeggen, blijft Vivian “I am Vivian” tegen het jongetje zeggen. Dit zinnetje hebben we haar in Nederland al geleerd en het komt zo te pas en te onpas weer eens voorbij als ze het woord “engels” hoort 🙂 Heel veel verder zijn we overigens nog niet met de engelse les. @Peta: we zijn wel druk aan het oefenen met “Happy Birthday” dus we zijn benieuwd of dat op je verjaardag gaat lukken.

Eenmaal aangekomen op het vliegveld gaan we met de taxi naar de wijk Glebe, om in te checken in het appartement. De rit was ongeveer 20 minuten (30 dollar) en het viel op hoe groot de stad is, in tegenstelling tot de ervaring die we hadden van Cairns. Maar het ziet er veelbelovend uit.

In het appartement wachtte Achok de eigenaar ons op om ons de sleutel te overhandigen. Het appartement is niet al te groot, maar het heeft alles wat we nodig hebben. We zitten op de 12e verdieping. Aangezien ons gebouw 1 van de weinige hoge gebouwen in deze buurt is, hebben we een mooi uitzicht over Sydney.

Vivian had in de taxi al even haar ogen dicht gedaan en had daarom in het appartement geen zin meer om te gaan slapen, dus zijn we maar gelijk gaan wandelen (15  a 20 minuten) naar Darling Harbour, een heel leuke buurt rondom de haven met veel terrasjes, restaurantjes, winkeltjes en een fantastische playground voor Vivian (waar ze de komende dagen veel tijd door zal brengen). Hier is ook het Sealife Sydney Aquarium. Daar hebben we ons anderhalf uur lang vermaakt en laten verrassen door de varieteit aan vissoorten, erg bijzonder. Met name de tunnel waar je onder het water doorloopt en boven je haaien en een hele grote rog ziet zwemmen is erg indrukwekkend.

Na Sealife zijn we langs de promenade gaan eten bij restaurant Pontoon, lekkere lamsspies voor de volwassenen en Vivian had een kipschnitzel van wel bijna 20 cm doorsnede. Dat was wel iets te veel voor de kleine dame.

Helaas vloog de dop van de BBQ saus van de fles toen Dianne er iets van op haar bord wilde doen. Met als gevolg dat niet alleen haar bord vol BBQ saus zat, maar ook haar witte broek, haar shirt, haar armen, haar zonnebril (nou ja, wat eigenlijk niet). Het restaurantpersoneel bracht een natte theedoek en daar is een groot deel van de vlekken al mee weggehaald. Een nachtje weken in een sopje heeft de rest van het werk gedaan, dus je ziet er nu niets meer van gelukkig.

Door de Darling Harbour met al zijn lichtjes liepen we terug naar het appartement. We voelden ons helemaal thuis in Sydney, wat een leuk begin van ons bezoek aan deze stad!